Melc, melc, codobelc

Imagine

Acum vreo doua zile am avut ceva de rezolvat si neavand cu cine-l lasa pe M., l-am luat cu mine. Toata noaptea plouase si pe jos erau multi melci, un motiv bun sa-i observam si sa discutam despre ei. In timp ce-i studia( a vazut ca se tarasc, ca unii sunt mai mici, iar altii mai mari, la unii le-a vazut doar cochilia si la 2-3 le-a observat capul cu tentaculele), am cantat ” Melc, melc, codobelc”. Dupa somnul de pranz i-am pregatit o activitate legata de melci. A refacut puzzle-ul cu melcul (pe care il avem de anul trecut) si a realizat un melc din buline. Eu am trasat conturul melcului dupa piesele de la puzzle, iar M. a lipit buline colorate.

ImagineImagine

Apoi, i-am citit cateva informatii despre melc din aceasta carte:

Imagine

Cartea este aparuta la editura Paralela 45 si contine 16 pagini. V-o recomand pentru ca, pe langa pretul bun de 5 lei (eu am cumparat-o de pe net la reducere!), contine si multe activitati pentru prescolari. Pe primele doua pagini veti gasi melodia si versurile cantecului ”Melc, melc, codobelc”, apoi vi se explica, pas cu pas, cum sa confectionati un melc dintr-o cutie de branza topita, cum se poate desena un melc, sunt si exercitii de matematica si de prescriere, unul de recunoscut litera “M”, un labirint, curiozitati si altele.

ImagineImagineImagineImagine

Noi am facut putina matematica:

Imagine

Bineinteles, am adaptat fisa posibilitatilor lui M.! In loc sa deseneze flori, a asezat inimioare in fiecare grupa!

Iata si cateva informatii despre melc:

                      -Corpul este moale si alunecos, acoperit de o cochilie, in care se ascunde cand doarme sau e in pericol.

                      -Traieste pe uscat, in paduri, gradini si livezi, dar si in lacuri, rauri si in mare.

                      -Se deplaseaza tarandu-se incet cu ajutorul piciorului.

                       -Pe cap are doua tentacule  numite “coarne”, in varful carora sunt ochii.

                       -Se hraneste cu plante, in special cu frunze, pe care le zdrobeste cu limba zimtata.

                       -In timpul iernii se inchide in cochilie si doarme intr-un culcus pe care il sapa in pamant.

                       -Face parte din familia molustelor.

                       -Se inrudeste cu: scoica, sepia,calamarul si caracatita.

Cand voi face rost de o cutie de la branza topita vom incerca si craft-ul!

 

Va doresc spor la joaca!

Leave a Reply

