Transferul apei in stil Montessori

M., ca orice copil, adora sa se joace cu apa. Ma dispera cu ” spalatul vaselor”, dupa care eu trebuie sa frec jumatate de bucatarie! Asa ca, azi, i-am pregatit o activitate in stil Montessori de transfer al apei. Nu va puteti imagina ce bucurie i-am facut, chiar daca nu era pentru prima data cand realiza acest gen de activitate! Cred ca avea vreo doi ani si jumatate cand i-am aratat cum sa transfere apa dintr-o carafa intr-un pahar si invers. Din ce stiu eu sunt doua etape in transferul apei:

1) cantitatea de apa din carafa sa incapa in pahar( copilul, cand toarna sa nu verse surplusul);

2) capacitatea carafei sa fie mai mare decat cea a paharului. Dupa ce micutul a deprins prima etapa trebuie sa invete sa se opreasca din turnat in momentul in care s-a umplut paharul si astfel sa nu verse apa. Pare simplu, dar pentru un copil de 2-3 ani chiar e complicat! Pe langa atentie trebuie sa aiba si o coordonare foarte buna.

Noi ne-am axat astazi pe prima parte. M. a transferat apa din carafa in pahar si invers.

Imagine

Imagine

I-am pus la dispozitie si un prosop cu care sa stearga apa varsata pe masa:

Imagine

Nu a rezistat fara sa introduca  mana in pahar!

Imagine

Imagine

Dupa ce a rasturnat toata apa in cutia de plastic a spus ca vrea pesti ca sa pescuiasca. I-am adus un peste mare si albastru pe care il foloseste cand face baie si o stea de mare cumparata de la un second si pe care am dat vreo 0,70 lei. I le-am asezat in cutie si m-am gandit ca ar fi interesant sa colorez apa cu albastru, dar nu stiam cu ce. Colorant alimentar albastru nu aveam, iar colorantul de oua si albastrul de metil am zis ca nu se mai duc de pe mainile lui si de pe bucatarie. Mi-a venit ideea sa folosesc vopsea albastra din setul lui M. de pictat cu degetele, care se curata foarte usor. Si asa i-am facut lui M. un ” ocean”, iar el a fost maxim de incantat! Cu greu am reusit sa-i scot mainile din “ocean” dupa 1ora si 30 de minute! I-am promis ca dupa ce se trezeste il las sa se joace iar! De mult nu l-a mai prins atat de tare o activitate! Si ce m-a uimit si mai mult a fost faptul ca, in timp ce se juca cu apa albastra mi-a cerut sa torn si rosu ca sa obtinem mov, asa cum am facut cand am pictat fluturele. O singura data i-am aratat!

Imagine

ImagineImagineImagine

Va recomand asemenea activitati din multe motive. Noi vom relua joaca aceasta cat de curand!

Leave a Reply

