Plastilina de casa si cereale

Imagine

M. a devenit din ce in ce mai interesat de plastilina de cand i-a vazut pe copiii din bloc jucandu-se cu aceasta ”pasta” incredibila, dupa parerea mea. Optiunile plastilinei sunt nelimitate, imaginatie sa ai sau timp sa cauti pe Pinterest! Baietelul meu a inceput sa-mi ceara aproape zilnic plastilina! Asadar, m-am apucat de facut plastilina de casa, care, pe langa faptul ca-i ieftina, se realizeaza foarte usor si are o textura minunata. Dupa ce o folosim o punem in frigider in punga si se pastreaza si mai mult de o luna. Cand e scoasa din frigider e tare, dar dupa cateva minute de framantat in mana devine moale si poate fi intinsa fara nici o problema. M., fiind mai mic, are nevoie de ajutorul meu la inceput, pana se incalzeste plastilina si se poate juca .

 

Ingrediente pentru plastilina de casa:

                   -1 ceasca faina;

                   -1/2 ceasca sare fina;

                   -2 linguri sare de lamaie;

                    -1 lingura ulei;

                    -1 ceasca apa clocotita (eu pun cam 3/4);

                    -colorant alimentar sau vopsea de oua.

 

Mod de realizare:

              Se amesteca ingredientele (fara apa clocotita) intr-un bol larg. Se adauga in apa clocotita colorantul alimentar si se toarna peste celelalte ingrediente. Se amesteca pana la omogenizare, dupa care se framanta cu mainile. Daca ati pus prea multa apa si compozitia e prea moale, mai adaugati putina faina. Eu, in locul colorantului alimentar folosesc vopsea de oua (mi-am facut stocuri de Paste!) deoarece n-am gasit de cumparat colorant decat galben si rosu, care e roz! Iar ca sa comand de pe net ma inerveaza transportul: ma costa mai mult acesta decat colorantii. Daca stiti de unde pot procura colorant alimentar, dati-mi de stire, va rog!

 

Revenind la cum s-a jucat M.: i-am dat o bucata de plastilina rosie (a iesit cam roz), pe care a mirosit-o, mai intai!

Imagine

Apoi a faramitat-o!

Imagine

Am strans bucatile de plastilina, am facut un bulgare pe care l-am aplatizat si am infipt spaghetti. Intr-un castron am pus inele din cereale cu miere si i-am aratat cum sa le introduca pe spaghetti.

Imagine

M. a zis ca seamana cu un tort, spaghettile fiind lumanarile! A decorat ”tortul” cu cereale si a suflat in ”lumanari”!

Imagine

Dupa aceea a scos cerealele de pe plastilina.

Imagine

La sfarsit a rupt bucati de spaghetti si le-a infipt in plastilina. I-a placut mult activitatea, iar eu am fost multumita ca si-a exersat motricitatea timp de vreo 25′-30′ de minute!

Imagine

 

Va doresc o saptamana minunata si mult spor la joaca!

One thought on “Plastilina de casa si cereale

Leave a Reply

