Am invatat cifra “2”!

        Matei nu prea recunostea cifrele, desi ne-am jucat mult in jurul varstei de 2 ani cu un puzzle incastru cu cifre si cu magneti de frigider sub forma de cifre. Drept pentru care m-am gandit ca si-ar consolida mai bine notiunile daca vom invata in fiecare saptamana cate o cifra, facand diferite activitati cu aceasta. Am ajuns deja la cifra “4”, dar, din pacate eu am ramas in urma cu postarile pe blog! Pana acum metoda a functionat! Astazi am sa va prezint saptamana lui “2”!

        Tot citind blogul Cameliei (micatelierdecreatie), am vazut prezentat de ea un joc Tangram din lemn si cand am inteles cate activitati poti sa faci cu el, m-am indragostit de acest instrument didactic! Spre marea mea fericire (financiara), inainte de ziua lui M., cumatra noastra ne-a intrebat ce sa-i ia. I-am spus de Tangram si nu regret! Oana, multe, multe multumiri! N-am sa va mai povestesc eu despre el, pentru ca a facut-o foarte bine Camelia (intrati pe blogul ei si cautati articolul Tangram, daca n-ati citit deja!). Va spun doar ca a fost achizitionat de pe http://www.ctf-co.eu pagina 59 in catalog.

       Am pus intr-o folie de protectie pagina cu cifra “2” (pentru tangram) si i-am dat-o lui M. alaturi de cutia cu piesele jocului. I-am explicat ca trebuie sa aleaga piesele care se potrivesc cu cifra si sa le suprapuna pe ea. Am insistat sa urmareasca modelul de sus in jos si sa-l completeze in ordine.ImagineImagine 

 

         Pentru ca M. mai avea chef de activitate i-am dat si cosuletul pe care il pregatisem pentru a doua zi.Imagine 

       I-am aratat cartonasul cu cifra “2” si am numarat bulinele de pe el. Apoi i-am zis sa aleaga din cos buline de sticla si sa le suprapuna pe bulinele de pe cartonas. Le-am numarat si pe acestea. Dupa aceea l-am pus sa “scrie” cifra “2” (cea verde) cu doua degete (visez la ziua cand voi folosi cartonasele Montessori), dupa care am asezat-o pe cartonas.ImagineImagine 

 

       Mai departe, M. a avut de prins de cartonas cate o agrafa de rufe pentru fiecare bulina de pe el. A numarat cele doua agrafe.Imagine 

 

       In alta zi a colorat cifra “2” cu albastru.Imagine 

 

       Acestea au fost activitatile matematice din saptamana respectiva.

 

       Spor la joaca si la matematica va doresc!

Leave a Reply

