Cutia luminoasa

Imagine 

        Vazusem prin toamna, pe blogul unei mamici(nu mai stiu pe care) o cutie luminoasa, de fapt o masa luminoasa. Mi s-a parut interesanta ideea si-am inceput sa caut informatii si sa ma gandesc la modul in care as putea-o realiza. Am gasit pe net foarte multe idei de activitati cu aceste cutii luminoase. Intre timp am vazut asemenea panouri cu lumini aici si aici.

          Am reusit in cele din urma sa-i fac lui M. cutia luminoasa! Cumatrul nostru a avut treaba la Bucuresti si-a intrat si la Ikea si mi-a cumparat o cutie din plastic transparenta si mare(65 l), care arata ca o masuta. A costat 40 lei. Cablul luminos il aveam luat din perioada sarbatorilor de iarna si am dat in jur de 30 lei pe 10 m. Tot cumatrul( multumim mult!) a gaurit cutia pentru a putea fi pus cablul.

         Ma bucur ca pana la urma am realizat cutia, M. fiind tare incantat de ea! In prima seara s-a jucat pe ea cam 45 minute! Mult pentru el, care se plictiseste destul de repede! I-am pus pe cutie buline transparente din sticla(nu stiu exact cum se numesc, sunt pentru decor) si cateva recipiente tot transparente. Minute in sir le-a transferat dintr-un recipient intr-altul, le-a analizat( forma, culoarea), textura (cele albastre erau lucioase, iar cele galbene aveau niste striatii).

ImagineImagineImagineImagineImagineImagine 

      

        Dupa ce s-a jucat cu bulinele din sticla, mi-a zis ca vrea sa faca “ototada” (autostrada) din cuburile transparente, pe care le-a primit cadou de ziua lui de la nasi (multe multumiri!) si care sunt extraordinare pentru o asemenea cutie luminoasa! Setul contine 32 de piese (patrate mari si mici si dreptunghiuri) si sunt confectionate din lemn si plexiglas. Posibilitatile de joaca sunt nenumarate, cu ajutorul acestor cuburi, copiii pot recunoaste formele geometrice si culorile, pot fi folosite ca si “ochelari” (pot vedea lumea intr-o alta culoare). Din culorile de baza se pot combina diferite nuante de culori (ex. rosu+albastru=violet), iar cu ajutorul razelor solare se reflecta pe perete. Elementele setului ofera numeroase posibilitati de construire, dezvoltandu-le astfel, micilor arhitecti creativitatea si gustul pentru frumos. Cuburile minune au fost cumparate de pe http://www.ctf-co.eu, pagina 94 din catalog.

ImagineImagineImagineImagine 

 

        Daca va place ideea, incercati sa le oferiti copiilor o experienta senzoriala fantastica! 

 

         Spor la joaca sa aveti!

2 thoughts on “Cutia luminoasa

  1. Mi se pare fantastica joaca voastra! Ador acele cuburi, sunt pe lista mea de dorinte…indepartate….Dar cândva o sa le gasesc eu second si le voi lua🙂 CE frumos s-a jucat Matei! Si ati iesit super ieftin la cutia luminoasa. Si noi o folosim mult pe a noastra.

Leave a Reply

