Nasturel

        Din pacate, M. a fost bolnav saptamana aceasta si n-am reusit sa facem cine stie ce activitati. Am recitit cateva carti, printre care si “Nasturel”. M. a primit cartea de ziua lui cadou de la prietenul sau, David, si-i multumim mult! M. a fost fascinat de povestea ursuletului de plus, am citit-o, deja, de cel putin zece ori! Cartea este scrisa si ilustrata de Don Freeman si a aparut la editura Cartea Copiilor si se adreseaza cititorilor de 2-6 ani. Copertile cartonate, textul concis si aerisit alaturi de firul narativ usor de urmarit, fac din aceasta lucrare unealta perfecta pentru cei mai mici ascultatori sau cititori, daca e cazul. Povestea ursuletului cu un nasture lipsa la salopeta si care isi cauta un camin a induiosat milioane de copii( si parinti ) din lumea intreaga.

         Noi am lucrat pe baza cartii, facand si cateva activitati, la sugestia Cameliei( micatelierdecreatie.ro ), selectand ce era mai potrivit pentru varsta lui M. Ii raman recunoscatoare Cameliei pentru idei!

ImagineImagine 

 

         Cu ceva timp in urma am vazut la Lidl o forma urs din silicon. Am cumparat-o, gandindu-ma ce fericit va fi M. cand va vedea o prajitura sub forma de urs, el avand un urs cu care doarme de la doua saptamani si pe care l-am plimbat peste tot: in parc, la strand, la mare, la prieteni, la bunici, la doctor! Pana acum n-am utilizat forma pentru ca nu am stiut ce retata sa folosesc. Tot cerandu-mi sa-i cumpar prajiturele Barni, am zis ca trebuie sa ma apuc de copt! Si am facut un Barni mare, folosind reteta de la briose si adaugand putina ciocolata!

ImagineImagineImagine 

         S-a ars putin ursul, ca mami stabilea cu fetele sa mearga la teatru! Dar a iesit foarte bun!

        Va dau si reteta, poate vrea cineva sa incerce!

 

         Reteta de baza pentru briose( 12 bucati )

Ingrediente:

                 -120 g unt la temperatura camerei

                 -150 g zahar

                  -1 plic zahar vanilat

                  -3 oua

                  -200 g faina

                  -2 lingurite praf de copt

                  -100 ml lapte

 

Mod de preparare

                Se amesteca untul cu zaharul si zaharul vanilat, apoi se incorporeaza treptat ouale. Se amesteca faina cu praful de copt, dupa care se incorporeaza in mixul de unt si ou. Se adauga laptele si se omogenizeaza compozitia. Se repartizeaza aluatul in forme( forma sa fie umpluta 3/4 ) si se coc aproximativ 20 de minute la 170 de grade.

 

          Pofta buna, va doresc! Si spor la joaca!

2 thoughts on “Nasturel

  1. Super, multumim si de reteta, tot voiam sa incerc sa fac niste briose! Ma bucur mult ca v-am cunoscut azi pe amândoi! Spor la joaca in continuare!

Leave a Reply

